<< Vissza

8. Art of Projects konferencia 2020-ban is… csak egy kicsit másképpen.

Kiemelt
AOP

2020. november 5-én kerül nyolcadik alkalommal megrendezésre az Art of Projects konferencia a PMI Budapest, Magyar Tagozat szervezésében. Az esemény Magyarország és egyben Közép-Európa, legnagyobb angol nyelvű projektmenedzsment rendezvénye, melyre a hazai PMI Tagozat rendkívül büszkén tekint. Az idei konferenciáról kérdeztük Prattinger Balázst és Horváth Viktort, az eseményt szervező csapat tagjait. Első cikkünkben Prattinger Balázs a PMI Budapest, Magyar Tagozat szakmai programokért felelől alelnöke az AOP Programigazgatója, az esemény rövid történetéről mesél, továbbá közelebbről megismerkedhetünk a rendezvény lebonyolításában résztvevő szereplőkkel is. A cikk végén a konferencia lebonyolításának formájáról adunk rövid információt.

Prattinger Balázs

A kezdeti évek

  • 6 évvel ezelőtt, mikor a Tagozatban megkezdtem önkéntes tevékenységemet, egyből igent mondtam a konferencia szervezési feladatait ellátó csapat megkeresésére. Bár a projektmenedzsment szakma egyik fontos feladata a jó szervezési készség, életemben soha nem nyílt addig alkalmam egy nemzetközi szintű konferencia megszervezésére. 
  • A célunk az volt, hogy egy olyan rendezvényt hozzunk létre, amely egyrészt biztosítja a szakma trendjeinek, legégetőbb témáinak bemutatását, másrészt, hogy teret adjon a résztvevők számára a szakmai kapcsolatok kiépítésére, fejlesztésére. A konferencián kezdetben főként hazai projekt, program és portfólió menedzserek vettek részt, de az évek múlásával egyre több külföldit is köszönthettünk a rendezvényen.
  • Az egyre növekvő érdeklődés egyre nagyobb felelősséggel is jár, így a klasszikus előadások mellett különös figyelmet fordítottunk az esemény sokszínűvé tételére is: a különféle bemutatók, színpadi bemutatók, kiállítások, díjátadások és a néha vicces, mókás, vagy éppen elgondolkodtató elemek mind hozzájárultak a konferencia sikeréhez.

10-11-10_PP__0457_HIGH.jpg

Helyszín

  • A konferenciának kezdetben a MOM Kulturális Központ kupolaterme adott otthont. A korlátozott férőhely miatt és az egyre növekvő érdeklődés következtében 2019-ben úgy döntöttünk, hogy elköltözünk. Új helyszínként a Budapest Music Centert választottuk. A BMC befogadó képességét maximálisan kihasználva, már az első évben sikerült kitenni a telt házas feliratot a rendezvényt hirdető honlapunkra és közösségimédia felületeinkre, így 2019-ben 300-an csatlakoztak hozzánk.

Akik nélkül nem jöhetett volna létre – 1.   

  • Mindhiába a jó helyszín választás vagy a finom kávé, ha a tartalom színvonala elmarad a várakozásoktól, vagy nem felel meg a résztvevőknek. Éppen ebből fakadóan kiemelten figyeltünk arra, hogy a konferencián népszerű, ismert és a projektmenedzser szakmát széles spektrumban ismerő előadókat keressünk szerte a világból. Előadóként érkeztek hozzánk neves szakemberek Németországból, Nagy-Britanniából, az USA-ból, Belgiumból, Olaszországból vagy éppen Kanadából. És éppúgy, mint például a Sziget Fesztivál szervezői, az adott év rendezvényének zárását követően azonnal nekiláttunk a legjobb előadók felkeresésének és megszerzésének. A visszajelzések alapján azt gondolom, eddig jó munkát végeztünk.

 

Akik nélkül nem jöhetett volna létre – 2.  

  • Az előadók mellett meg kell említeni azt a csapatot is, akik nélkül lehetetlen lett volna megszervezni egy ilyen léptékű eseményt. A mindenkori elnökségi tagokon túl számos önkéntest sikerült bevonnunk az olykor rendkívül szerteágazó feladatok lebonyolításába. Itt kell megemlítenem továbbá azokat a szponzorokat is, akik pénzügyileg is vállaltak egyfajta terhet a konferencia biztosítása céljából. A rendezvény oszlopos tagja Dr. Bőgel György, a CEU professzora, aki minden évben gondolkodás nélkül elvállalja a rendezvény moderátori szerepét. Végül, de nem utolsósorban meg kell még neveznem a Momart Marketing Kft-t, amely lelkes tagjai rendezvényszervezőként minden évben biztosítják az esemény zavartalan lebonyolítását.

A konferencia lebonyolításának módja 2020-ban 

  • Ahogy sok mindenre, a rendezvényeinkre is hatást gyakorol a Covid-19 vírus. Már a nyár elején azzal számoltunk, hogy vélhetően nem tudjuk klasszikus módon megtartani idén a rendezvényt a vírus második hulláma miatt. Sajnos igazunk lett. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy a konferenciát idén is megrendezzük, a körülményekhez igazodva online formában.

 

Mikor kezdődik az Art of Projects konferencia? Mikor lesz a Master Class? Mi lesz a program? Kik lesznek az előadók? Mik lesznek a témák? Mennyibe kerül nekem a részvétel? Mennyi PDU pontot gyűjthettek? 
Ezekre a kérdésekre ad választ a következő cikkünk, mely hamarosan megjelenik!

Keresés

Népszerű Bejegyzések

Tekintse meg az archívumokat

Projektmenedzsert keres?

Lehetősége van arra, hogy projektmenedzsert kereső álláshirdetéseit megossza az oldalunkon, amivel többszáz fős tagságunkat közvetlenül eléri!

Álláshirdetés feladása!