2020.09.21. 04:45
8. Art of Projects konferencia 2020-ban is… csak egy kicsit másképpen.
2020. november 5-én kerül nyolcadik alkalommal megrendezésre az Art of Projects konferencia a PMI Budapest, Magyar Tagozat szervezésében. Az esemény Magyarország és egyben Közép-Európa, legnagyobb angol nyelvű projektmenedzsment rendezvénye, melyre a hazai PMI Tagozat rendkívül büszkén tekint. Az idei konferenciáról kérdeztük Prattinger Balázst és Horváth Viktort, az eseményt szervező csapat tagjait. Első cikkünkben Prattinger Balázs a PMI Budapest, Magyar Tagozat szakmai programokért felelől alelnöke az AOP Programigazgatója, az esemény rövid történetéről mesél, továbbá közelebbről megismerkedhetünk a rendezvény lebonyolításában résztvevő szereplőkkel is. A cikk végén a konferencia lebonyolításának formájáról adunk rövid információt.
Prattinger Balázs
A kezdeti évek
- 6 évvel ezelőtt, mikor a Tagozatban megkezdtem önkéntes tevékenységemet, egyből igent mondtam a konferencia szervezési feladatait ellátó csapat megkeresésére. Bár a projektmenedzsment szakma egyik fontos feladata a jó szervezési készség, életemben soha nem nyílt addig alkalmam egy nemzetközi szintű konferencia megszervezésére.
- A célunk az volt, hogy egy olyan rendezvényt hozzunk létre, amely egyrészt biztosítja a szakma trendjeinek, legégetőbb témáinak bemutatását, másrészt, hogy teret adjon a résztvevők számára a szakmai kapcsolatok kiépítésére, fejlesztésére. A konferencián kezdetben főként hazai projekt, program és portfólió menedzserek vettek részt, de az évek múlásával egyre több külföldit is köszönthettünk a rendezvényen.
- Az egyre növekvő érdeklődés egyre nagyobb felelősséggel is jár, így a klasszikus előadások mellett különös figyelmet fordítottunk az esemény sokszínűvé tételére is: a különféle bemutatók, színpadi bemutatók, kiállítások, díjátadások és a néha vicces, mókás, vagy éppen elgondolkodtató elemek mind hozzájárultak a konferencia sikeréhez.
Helyszín
- A konferenciának kezdetben a MOM Kulturális Központ kupolaterme adott otthont. A korlátozott férőhely miatt és az egyre növekvő érdeklődés következtében 2019-ben úgy döntöttünk, hogy elköltözünk. Új helyszínként a Budapest Music Centert választottuk. A BMC befogadó képességét maximálisan kihasználva, már az első évben sikerült kitenni a telt házas feliratot a rendezvényt hirdető honlapunkra és közösségimédia felületeinkre, így 2019-ben 300-an csatlakoztak hozzánk.
Akik nélkül nem jöhetett volna létre – 1.
- Mindhiába a jó helyszín választás vagy a finom kávé, ha a tartalom színvonala elmarad a várakozásoktól, vagy nem felel meg a résztvevőknek. Éppen ebből fakadóan kiemelten figyeltünk arra, hogy a konferencián népszerű, ismert és a projektmenedzser szakmát széles spektrumban ismerő előadókat keressünk szerte a világból. Előadóként érkeztek hozzánk neves szakemberek Németországból, Nagy-Britanniából, az USA-ból, Belgiumból, Olaszországból vagy éppen Kanadából. És éppúgy, mint például a Sziget Fesztivál szervezői, az adott év rendezvényének zárását követően azonnal nekiláttunk a legjobb előadók felkeresésének és megszerzésének. A visszajelzések alapján azt gondolom, eddig jó munkát végeztünk.
Akik nélkül nem jöhetett volna létre – 2.
- Az előadók mellett meg kell említeni azt a csapatot is, akik nélkül lehetetlen lett volna megszervezni egy ilyen léptékű eseményt. A mindenkori elnökségi tagokon túl számos önkéntest sikerült bevonnunk az olykor rendkívül szerteágazó feladatok lebonyolításába. Itt kell megemlítenem továbbá azokat a szponzorokat is, akik pénzügyileg is vállaltak egyfajta terhet a konferencia biztosítása céljából. A rendezvény oszlopos tagja Dr. Bőgel György, a CEU professzora, aki minden évben gondolkodás nélkül elvállalja a rendezvény moderátori szerepét. Végül, de nem utolsósorban meg kell még neveznem a Momart Marketing Kft-t, amely lelkes tagjai rendezvényszervezőként minden évben biztosítják az esemény zavartalan lebonyolítását.
A konferencia lebonyolításának módja 2020-ban
- Ahogy sok mindenre, a rendezvényeinkre is hatást gyakorol a Covid-19 vírus. Már a nyár elején azzal számoltunk, hogy vélhetően nem tudjuk klasszikus módon megtartani idén a rendezvényt a vírus második hulláma miatt. Sajnos igazunk lett. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy a konferenciát idén is megrendezzük, a körülményekhez igazodva online formában.
Mikor kezdődik az Art of Projects konferencia? Mikor lesz a Master Class? Mi lesz a program? Kik lesznek az előadók? Mik lesznek a témák? Mennyibe kerül nekem a részvétel? Mennyi PDU pontot gyűjthettek?
Ezekre a kérdésekre ad választ a következő cikkünk, mely hamarosan megjelenik!