PM Hírlevél 2015. január

Hírlevelünk tartalmából: 


A hónap témái 

Év indító levél 

Kedves Projektmenedzser Kollegák!

Itt az újabb év, a gyorsan elszaladt 2014-es után. A remélhetőleg megérdemelt pihenéssel, feltöltődéssel telt ünnepek után sikeres, projektekben gazdag újesztendőt kívánok a PMI Budapest tagjainak magam és az elnökség nevében is. Az évkezdet alkalom -szokás szerint- a visszatekintésre és új tervek megindítására.

A tavalyelőtti konferencia kezdeményezést folytatva a Nemzetközi Projektmenedzsment Világnapon ismét megrendeztük Art of Projects konferenciánkat nemzetközi előadókkal és exkluzív művészi bemutatóval Gőz László kagylókon történt zenélésével. A visszajelzések pozitívak, a konferencia szakmai a színvonalát 4,43-ra (5-ös skálán) értékelték a résztvevők, az általános elégedettség 4,19 lett. A konferenciáról fotók találhatók Facebook oldalunkon, ezek talán érzékeltethetik a hangulatot. Fényképek itt: http://on.fb.me/15oSOEZ A konferenciához kapcsolódott egy új kezdeményezésünk a Master Class, külföldi előadóval egy téma alapos végigbeszélése, feldolgozása.

Bár a PMPub hosszú múltra tekint vissza, úgy gondoljuk, hogy az ebben az évben tartott összejövetelekkel talált igazán magára, s lett márkanév. Ezeken az angol nyelvű események során jól ötvöződik egy hazánkban dolgozó PM vezető vendéggel való beszélgetés és a kötetlen eszmecsere.

Még egy új kezdeményezés, egy elektronikus, honlapunkról ingyen letölthető, terjeszthető kiadvánnyal rukkoltunk elő, ez a Projektmenedzsment tudástár, ami a támogatók szakmai cikkeit, segítséget a PMI minősítések megszerzéséhez, angol- magyar PM szótárt és PMI Lexikon fordítását foglalja magában.

A fenti kiemelt alkalmakon túl 2014-ben a dolgos hétköznapok is sűrű programot, sok feladatot jelentett szervezetünknek:

- A többi projektmenedzsment szervezettel együtt ez évben is átadásra került, 14. alkalommal az „Év Projektmenedzsere" díj.

- Folytattuk az „Év diplomamunka pályázatot" is projektmenedzsment témakörben.

- Sokat foglalkoztunk kommunikációs csatornáink működésével: honlapunk: www.pmi.hu, Facebook (PMI.Budapest), Linkedin csoport (Hungarian PMPs and PM fans ), megújult a havi PM Hírlevél

- Más szervezetekkel együtt dolgozunk az ISO 21500 magyar szabvánnyá tételén, a munkában önkéntesek a fordítás ellenőrzésében végeztek jó munkát

- Részt vettünk a 17. PM Fórum szervezésében is.

- A Magyar Projektmenedzsment Szövetséggel (PMSZ) közösen a következő hagyományos szolgáltatások biztosításában való részvétel is feladatunk volt (2 Körkapcsolás konferencia, havi PM teadélutánok)

- Szerepünk volt a Díj Bizottság ÉV CIO-ja kiválasztásában

- Az év során más projektmenedzsment szervezetek is jelentkeztek saját fórumaikkal: PM Műhely Prónay Gábor, s a PM Akadémia a FŐVOSZ/TIPIK szervezésében.

Az aktív tagok társadalmi munkáján túl, idén az Art of Projects konferencia szponzoraink támogatásának köszönhetően végezhettük ezeket a tevékenységeket:

- Hewlett-Packard,

- IIL (International Institute for Learning),

- ITSH (IT Services Hungary),

- NMHH ( Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság),

- PMSZ,

- Qualysoft,

- Racionet,

- Teradata.

Nagyban segítette a munkánkat a titkárság: Ódorné Kovács Ildikó, Rusz Ágnes és újoncként nagyszerűen kapcsolódott be Horváth Kinga. Köszönet a kiemelt témákban vezető szerepet játszó önkénteseknek: Kovács Ádám (PMPub, Art of Projects), Kremmer László (PMPub, web marketing), Pálvölgyi Lajos (Projektmenedzsment tudástár).

 

Kedves Tagjaink!

Úgy gondolom, hogy ezek nagyszerű eredménynek, s ezúton is szeretném Nektek megköszönni a munkát, a támogatást. Kérem, hogy osszátok meg Velünk értékelésetek a múlt évről. Várunk új ötleteket, kezdeményezéseket, vállalásokat. Ebben az évben lejár egy három éves ciklus, így a választáson várható az Elnökségben jelentősebb személyi változás, de közben a fenti kezdeményezéseket, szolgáltatásokat töretlenül kellene tovább vinni, ehhez kérem az aktív közreműködésetek.

Kérem, hogy az újévben is dolgozzunk együtt szakmánk fejlődéséért!

Baráti üdvözlettel visszajelzést várva!

Szalay Imre
Elnök

<< Vissza a tartalomjegyzékhez

 

Tisztújító közgyűlés 

Tisztelt Tagtársunk!

A PMI Budapest, Magyar Tagozat Közgyűlése az Alapszabály előírásai szerint egy évre választja meg az egyesület tisztségviselőit. Az idei tisztújítás időpontjaként az Elnökség 2015. március 25. 16:00-ra tűzte ki, a választást előkészítő Jelölő Bizottság tagjaként pedig Czibók Zoltánt és Kovács Dánielt kérte fel. A Jelölő Bizottság feladata a jelöltté válás feltételeinek meghatározása, ami a hagyományok szerint csak a PMI Budapest, Magyar Tagozat egyesületi tagsághoz kötött. A korábbi években hatályos Alapszabályunk három éves elnökségi ciklusokat írt elő. Korábban az anyaszervezet PMI elvárásainak megfelelve, a Magyar Tagozat Közgyűlése éves tisztségviselői időszakokat fogadott el az Alapszabályunkban. A korábbi Közgyűlés több tagja jelezte azonban, hogy egy ilyen civil szervezet életében nem szerencsés a túlzottan gyakori vezetőségváltás. A 2012-ben megválasztott tisztségviselők a korábbi gyakorlat szerinti három évre vállalták el a megbízatást, bár jogilag a felhatalmazásuk csak egy évre szól.

A fentiek szellemében a Jelölő Bizottság megkérdezte az Elnökség és a Számvizsgáló Bizottság jelenlegi tagjait, hogy vállalják-e a következő egy évre is a teendőket, amire a kérdezettek részben igenlő választ adtak, így az idei választáson a jelöltek között szerepelni fognak korábbi elnökségi tagok is. Mindezek mellett több elnökségi tag jelezte, hogy az eredeti három éves vállalását kitöltve más irányú elfoglaltsága miatt nem tudja vállalni a további önkéntes munkát az elnökségben.

Jogilag nyitva áll az út minden olyan tagtársunk tisztségviselőként történő jelölésére, akit jelölnek, és aki megfelel a jelöltté válás feltételeinek. Kérjük tehát azokat, akik úgy gondolják, hogy további jelölteket látnának szívesen egyes tisztségviselői posztokra, töltsék ki a jelölési formanyomtatványt legkésőbb 2015. február 28-ig. Jelölteket a következő tisztségekre lehet jelölni: elnök, titkár, elnökségi tagok, számvizsgáló bizottsági elnök, számvizsgáló bizottsági tagok. Jelölni természetesen később, akár a PMI Budapest, Magyar Tagozat Közgyűlésen is lehet, de ekkor nem garantálhatjuk, hogy a jelölttől bekérhető lesz a szükséges tisztséget elfogadó nyilatkozat.

Az Alapszabály korábbi és módosított változatai elérhetőek a honlapunkon.

<< Vissza a tartalomjegyzékhez

 

PMI elégedettségi visszajelzés 

Tagjaink személyre szólóan megkapták a Chapter Satisfaction Survey 2015 kérdőívet. Ez egyrészt egy felhívás hogy ne felejtsétek el kitölteni február 13-ig, másrészt ez egy alkalom, hogy visszatekintsünk a korábbi eredményekre.

2014-ben a PMI Budapest, Magyar Tagozat teljes tagságának 29%-a töltötte ki a kérdőívet, mely jelentősen meghaladta a régiós 19%-os válaszadási arányt.

Köszönjük, hogy visszajelzéseitekkel segítitek a munkánkat.

A visszajelzésekből kiemeltem témaköröket, s 3 évre visszamenőleg látszanak ez eredmények, s azért eléggé fluktuálnak a vélemények.

Fontos információ, hogy a szakmai közösségbe tartozás indítékai egyrészt a kapcsolatok keresése, másrészt a projektmenedzsment újdonságai, fejlődése. Előbbire jó fórum a megújított, s egyre népszerűbb PMPub, míg a másikra a nagy konferenciánk, az Art of Project. S persze lehetőség ezekre a támogatásunkkal, együttműködésünkkel megvalósuló PM Fórum, Körkapcsolás és a PM havi tea délután is.

Nehéz értelmezni, s ehhez szívesen vennénk véleményeket, a Tagozat (Chapter) tagságával való elégedettség, illetve a tagság értékének nagyon eltérő pontozása. Itt nyilván keverednek az általános PMI tagsági szolgáltatások, s a helyi tagozat tevékenysége. Azért említettem ez utóbbiakból jó párat, hogy ezt a magyar tagozat szervezi, nyújtja, s akkor ott van még a honlap, hírlevél szerkesztés, s az is a hazai informálódást segíti, hogy milyen témák, projektek versenyeznek, nyerik az Év Projektmenedzsere díjat, s az Év PM diplomamunkája díjat.

A megújult honlappal, s a tagozat eseményeivel kapcsolatban alapvetően jók a vélemények, a tudástartalmakból azonban többet várnak a válaszadók. El kell gondolkodni, hogy a gyorstüzelő hírgyárak (Facebook, LinkedIn oldalak) mellett a Hírlevél elmozdulhatna ebbe az irányba. Ez is egy kérdés, amit segítsetek megválaszolni, s persze fontos a tartalom létrehozásának a segítése, vállalása, folyamatossága.

statisztika

<< Vissza a tartalomjegyzékhez


Aktuális rendezvények 

PMPub 

Following our successful PMPub events in 2014 and following your positive feedbacks, we would like to draw your attention and invite you to our next PMPub event which will be held on February 11th 2015 at 17:00 at Anker Klub (1062 Budapest, Anker Köz 1-3)!

The topic of the event will be "Women in Project Management" and our special guest will be Linda M. Wegrzynowski Delivery Manager Applications Portfolio @ ExxonMobil. 

pmpubreklam2015febr3

What is the purpose of this event?

The main purpose is to network with each other and with the members of the board of PMI Budapest. At PMI, we are also interested in your ideas regarding English speaking activities or events that PMI Budapest should organise for you in the future!

Who should attend?

We encourage expat Project Managers working in Hungary and local, English-speaking PMs to join this event.
The event is a good opportunity for English-speaking project managers to share their experience, local practices and to develop their PM skills.
We also appreciate if you forward it to English-speaking project managers within your network.

If you are interested, please register here.

Please note that your consumption at the event is at your own cost!

<< Vissza a tartalomjegyzékhez

 

 EMEA Global Congress, London 2015 

pmiEL129-16

The Place Where Project Management Meets

Looking to learn the latest project, program and/or portfolio management trends? Broaden your network? Take your career to the next level? Improve your organizational success? PMI's global congresses and events offer professional development, networking, information-sharing and recognition opportunities for practitioners around the world.

  1. Learn from presentations, given by high-quality speakers, that cover both global and regional project management issues and emerging challenges.
  2. Network and share ideas and experiences with practitioners across all industries and geographies.
  3. Earn professional development units (PDUs) toward maintaining your PMI credential.

Wherever you practice project management, our global congresses and events are a valuable asset for your career. Make sure you're signed up today.

Details and registration

<< Vissza a tartalomjegyzékhez


Visszatekintés 

Az Év Projektmenedzsere a médiában 

2014. november 4-én került átadásra 14. alkalommal a hazai PM iránt elkötelezett szervezetek közössége által adományozott Projektmenedzsment Kiválóság Tábla.

plakett 2014A döntősök a következők voltak:

Ecsedi Péter - IT-Services Hungary Szenior Projekt Menedzsere
Iványi Antal IPMA B® - Ericsson Magyarország projektmenedzsere, a PM csapat vezetője
Kovács Endre - Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Projekt Koordinációs Főosztály főosztályvezetője
Dr. Lugosi Erzsébet
PMP, CISA, CRISC, ITIL - MultiContact Consulting Kft. szenior menedzsere
Somos Gábor - Magyar Telekom Szenior Program Menedzsere
Svába Szilárd, okleveles építőmérnök- Óbuda-Újlak projektigazgatója
Timer Anita - AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt. vezető tanácsadója
Wéber György, építészmérnök - Makro-Dom Kft ügyvezetője - KÜLÖN Díjas

Az Év PM-je:
Kovács Endre - Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Projekt Koordinációs Főosztály főosztályvezetője
Projektje: a digitális átállás komplex feladatának az előkészítése és megvalósítás teljes lebonyolítása, illetve koordinációja, ami magában foglalta jogszabályi környezet megteremtését, EU-s egyeztetését, Magyarország teljes lakosságának felkészítését, kereskedelmi hálózatokkal való megegyezést, szociális rendszere kiépítését a támogatásokhoz.
Idézet: A projekt megvalósításában dolgozó számos szervezet cég vagy hivatali kultúrája igen eltérő volt. A Rendőrség, vagy Polgárőrség katonai fegyelme, a KSH erős belső „katonás" fegyelme a részletek maximális kidolgozását, a Hivatal inkább konfliktus kerülést preferálta, s e mellett a piaci vállalkozások kreatív, leleményes, ugyanakkor sokszor hibaszázalékokat „megengedő" üzleti gondolkodást előtérbe helyező kultúrája más-más kezelést igényelt.

kovacs endre

Összegyűjtöttük a megjelent híradásokat, hisz fontos tudnunk, hogy a szakma hírei, eredményei hova, s hogyan jutottak el.

www.nmhh.hu/cikk/164715/Kovacs_Endre_a_kozszferabol_elsokent_nyerte_el_az_Ev_Projektmenedzsere_Dijat

http://polusbroker.blogspot.hu/2014/11/dr-lenner-aron-mark-atadta-az-ev.html

http://hirek.prim.hu/cikk/2014/11/05/iden_kovacs_endre_lett_az_ev_projektmenedzsere

http://bitport.hu/a-digitalis-atallas-ev-projektmenedzsere-dijat-ert-pmsz-pmi

http://www.hte.hu/fooldal/-/hir/kovacs-endre-az-ev-projektmenedzsere;jsessionid=8EF066F7FC656F10DC15C9801DF4873B

http://infovilag.hu/hir-31206-felsovezetok_unnepe_novekszik_projektmen.html

http://www.mmonline.hu/cikk/ma_van_a_projektmenedzsment_vilagnapja

http://www.minuszos.hu/hurra-ma-van-projektmenedzsment-vilagnapja/

http://www.hrportal.hu/c/ma-van-a-projektmenedzsment-vilagnapja-20141106.html

http://hirek.prim.hu/cikk/108284/

http://pcpult.hu/kulvilag/cooltura/november-6-a-a-projektmenedzsment-vilagnapja.html

http://www.ma.hu/belfold/230154/Egy_eve_alltunk_at_a_digitalis_televiziozasra

http://magyarhirlap.hu/cikk/8975/Mar_egy_eve_digitalisan_tevezunk

http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-678605

http://www.hirado.hu/2014/11/04/egy-eve-allt-at-magyarorszag-a-digitalis-televiziozasra-2/

http://hirsumma.info/forum/2011008/A+digitalis+atallas+Ev+Projektmenedzsere+dijat+ert

http://ncode.hu/aggregator/sources/18

http://www.betacom.hu/hirek.html

https://www.youtube.com/watch?v=V8A_0cgzVyo

https://www.facebook.com/PMI.Budapest

<< Vissza a tartalomjegyzékhez

 

22. PM Műhely 

„Az agilis projektmenedzsment vezetői szemmel" című témában adott elő Szalay Imre és Véry Zoltán.

A következő kérésekekről hangoztak el bevezető gondolatok, s kerültek a műhelymunka során megvitatásra.

• Milyen igények, meggondolások, késztetések indítottak agilis projekteket a környezetetekben?
• Valóban más-e a vezetési stílus az agilis környezetben, mennyire tudatos ez? Milyen jó példákkal találkoztatok?
• Milyen módon integráljuk/hangoljuk össze ezt a sokoldalú fragmentáltságot s milyen problémák adódhatnak/adódnak ebből s projektmunka közben s átadás-átvételkor?
• Az agilis projektek controllingja milyen új feladatok elé állít bennünket, milyen képességeket kíván és milyen problémák adódnak?

DSC 0021

Fő gondolat, hogy az agilitás nemcsak a szoftver fejlesztők módszertana.
Az agilitás igényét az állandó és gyorsuló változások (termék életciklus rövidülés, piacra lépési sebesség növekedés, megnövekedett termék/szolgáltatás elvárások, csökkenő erőforrások, költség csökkentési igények) váltották ki. Az agilitás a vállalati működés minden területét (portfolió átalakítás az eredményesség növelésére, vállalati folyamatok korszerűsítése, stratégia a lehetőségek feltárására) áthatva lesz eredményes. Ennek az agilis vezetésnek (leadership) az új megközelítéseit kell alkalmazni:
nyílt kommunikációt (kölcsönösen együttműködő egyeztetésen alapuló interaktívvá), az önszerveződésre épülő együttműködést, a gyors döntési folyamatot (koncentrált, önálló). Lásd például: Stephen Denning: Radical Management, Jurgen Appelo : Management 3.0 James Autry: Servant Leader.

Kapcsolódó hivatkozás: Itt!

<< Vissza a tartalomjegyzékhez


PMI Világ 

Új PMI minősítés: PMI-PBA: The PMI Professional in Business Analysis 

How does business analysis relate to project success?

This year, PMI launches a new certification that specifically targets business analysts: The PMI Professional in Business Analysis (PMI-PBA).

What is business analysis and what's the job of a business analyst? PMI defines the business analyst's work as "the evaluation of an organization's needs — followed by the identification and management of requirements — to arrive at a solution." In short, it is the discipline of working with stakeholders to "define an organization's requirements in order to shape the output of projects and ensure they deliver the expected business benefit."

Depending on the organization structure, business analysis may be a dedicated position or a hybrid where one person performs multiple functions. Regardless of who performs it, managing requirements is instrumental in the overall success of projects. With the growing emphasis on business analysis and requirements management in the world of project management, earning the PMI-PBA demonstrates your expertise and distinguishes you from the competition.

To be eligible for the PMI-PBA, you don't have to have the formal title of Business Analyst, but sufficient professional experience is a must. According to PMI, the certification was designed to get staff up to speed on the fine art of business analysis, which boils down to evaluating the business needs of an organization and then quantifying and managing those needs, or "requirements." In other words, you need sufficient professional experience and background to identify the measures an organization must put in place to succeed, and then manage the deployment of those measures.

bpa reqThe exam covers 5 domains:

1. Needs Assessment – 18%

2. Planning – 22%

3. Analysis – 35%

4. Traceability and Monitoring – 15%

5. Evaluation – 10%

<< Vissza a tartalomjegyzékhez


Társhírek 

PMSZ ÉT. februári klubdélutánja 

A PMSZ Építési Tagozata és az MTÉP 7. Eljárások – Infokommunikáció fókuszterülete a következő rendezvényét,

2015. február (szerda) 4-én 16:30 órakor tartja.
(Helyszín: Budapest Hévízi út 3/a)

Program

Előadás: Építőipari Projekt Portfólió Menedzsment elmélete és gyakorlata ma Magyarországon

Előadó: Ulicsák Béla műszaki igazgató, BRIT-TECH Üzleti Tanácsadó Kft.

A részvétel díjtalan, de előzetes regisztrációhoz kötött. A jelentkezéseket korlátozott számban tudjuk csak elfogadni. A jelentkezéseknél elsősorban a PMSZ, PMI, FÖVOSZ, MÉTP és ÉTE, valamint az ISO 9000 Fórum Építési Ágazat tagságot vesszük figyelembe.

Jelentkezés: kizárólag a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen lehetséges.

<< Vissza a tartalomjegyzékhez

 

FŐVOSZ Projektmenedzsment Klub 

Előadó: Haffner Péter, Project Control Expert Kft. (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Téma:
Előadásukban a Project Control Expert Kft. képviselői egy oktatási újdonságot mutatnak be, amely az építőipari piacon egyedülálló. A nemrég „megkomponált" tréning a hagyományos értelemben vett oktatási elemek helyett a tapasztalati tanulásra koncentrál egy szimulációs társasjáték keretében. A termék bemutatásán túlmenően megvitatásra kerülnek a tapasztalati tanulás előnyös és hátrányos oldalai. Az előadók rendkívül kíváncsiak más iparágak környezetében elérhető hasonló oktatási termékek tapasztalataira.

Helyszín: Betonút Szolgáltató és Építő Zrt. Székház melletti(baloldali) Gogol u.13. alatti irodalépület: I.em.120-as terem

<< Vissza a tartalomjegyzékhez

 

Projektmenedzsment Szakmai Teadélután IMG 2391

Helyszín: KPMG székház, 1139 Budapest, Váci út 31.
Téma: A BuBi projekt
Előadó: Auer Gábor, T-Systems
Időpont: 2015-02-18 17:00 - 19:00

Rendezvény bevezető: Bubi (Budapesti bérbicikli rendszer)

2014. szeptember 8-án sikeresen elindult a MOL Bubi, Budapest közbringarendszere. A „Bubi", vagyis a közbringa hálózat olyan közlekedési csomópontokban elérhető, bárki számára ingyen vagy minimális díjért igénybe vehető, sűrű hálózati lefedettségű „egyéni közösségi közlekedési eszköz", amely most Észak-Amerika, Ázsia és Európa egyes országai után nálunk is végre igénybe vehető. A MOL Bubi közbringarendszer 76 gyűjtőállomásból és 1100 kerékpárból áll.

A közbringarendszer elindításával új fejezetet nyitódott a budapesti közösségi közlekedésben. Célja, hogy a kerékpáros közlekedés feltételeinek javításával egyre többen válasszák rövid városi utazásaikhoz alternatívaként a biciklit. Budapest Fővárosa 2008-ban hozott döntést a budapesti közbringarendszer létrehozásáról, a feladattal a Parking Kft.-t bízta meg. Megszületett a döntés a hetvenhat gyűjtőállomás helyszínéről, majd a Parking Kft. internetes pályázatot írt ki arra, hogy mi legyen a neve. A több ezer beérkezett javaslat közül a zsűri ötöt választott ki, ezekből az internetezők a MOL Bubira szavaztak.

2013-ban lezajlottak a tenderek a kerékpárok és a többi szükséges eszköz gyártására, 2014 tavaszára pedig elkészültek a gyűjtőállomások és az almazöld biciklik is. Az éles üzem indulása előtti két hónapban kétezer felhasználó vett részt a nyilvános próbaüzemben, ők tesztelték a szolgáltatást. Ennek célja volt, hogy a nagyközönség csakis tökéletesen működő MOL Bubi közbringarendszert vehessen birtokba.

Teadélutánunkon Auer Gábor (T-Systems), a projekt vezetője fog beszélni a Bubi projekt céljairól, kihívásairól, tanulságairól.

A rendezvény PMSZ és PMI tagoknak ingyenes, de regisztrációhoz kötött!

További információ: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

<< Vissza a tartalomjegyzékhez

 

18. Projektmenedzsment Fórum 

„PROJEKTMENEDZSMENT A GAZDASÁGBAN"
2015. április 9. (csütörtök) Thermal Hotel Margitsziget, Budapest

A tizennyolcadik alkalommal megrendezésre kerülő Fórum hagyományainak megfelelően elő kívánja segíteni a projektmenedzsment szakma legújabb hazai- és nemzetközi módszereinek terjedését, a sikeres projektek legjobb gyakorlatának tapasztalatcseréjét, a projektmenedzsment kultúra fejlődését, lehetőséget kíván biztosítani a különböző iparágak projekt tulajdonosainak és projektmenedzsereinek kapcsolatépítésére, ami szakmai tapasztalatcserén alapuló bizalomra épül.

A Fórum kiemelt társadalmi-gazdasági témái:

- az államigazgatás és közigazgatás projektmenedzsment eredményeinek és jövőbeli igényeinek bemutatása.
- az innováció menedzsmentben érintett vállalatok és startup vállalkozások projektmenedzsment gyakorlatának feltételei, lehetőségei.

A Fórum kiemelt projektmenedzsment szakmai kérdései:

- a projektmenedzsment emberi erőforrás kérdései (kiválasztás, csapatépítés, motiválás, teljesítménymenedzsment, konfliktus menedzsment, stressz menedzsment), a munkaerő piac projektmenedzser kereslet-kínálata.
- lean szemlélet a projektmenedzsmentben. A lean alap értékek (érték meghatározás, érték termelési folyamat, veszteségek csökkentése, húzóelv, tökéletességre törekvés) megvalósulásának hatása, jelentősége a projektek sikerességében. Kapcsolat az agilis modellek és a hagyományos projektmenedzsment között.
- a projekt portfoliómenedzsment alkalmazási feltételei, lehetőségei és PMO szerepek a hazai- és nemzetközi tapasztalatok alapján.
- az építőipar projektmenedzsment gyakorlata, melynek célja, hogy az építőipari projekt tapasztalatok felhasználására kerülhessenek más iparágakban, illetve az építőipar szakemberek használható, csúcstechnológiából származó menedzsment ismeretekhez jussanak.

Jelentkezési határidő:

előadóknak: 2015. február 2.
szponzoroknak: 2015. február 12.
résztvevőknek: 2015. április 2.

Jelentkezési lap letölthető.

Részletes információk a www.hte.hu/web/projekt2015 oldalon találhatók, illetve pdf formátumban is letölthetők.

<< Vissza a tartalomjegyzékhez


Aktuális képzéseink 

Aktuális képzéseinkről bővebben:
 http://pmi.hu/index.php/kepzesek-minositesek/aktualis-kepzesi-programok  

<< Vissza a tartalomjegyzékhez


Szervezeti tagjaink, szponzorok 

Szponzorok

<< Vissza a tartalomjegyzékhez 


A képzési programok megjelentetési feltételei 

Hírlevelünkben a PMSZ és PMI tagozat elnökségei 2005. január 12-i döntésének megfelelően minden projektmenedzsment témájú képzési programról hírt adunk, amely megfelel a következő feltételeknek:

  • a képzésnek konkrét, meghirdetett időpontja van,
  • a képzésre a rendező szervezet a PMSZ és a PMI tagozat tagsága számára legalább 10%-os díjkedvezményt nyújt,
  • a képzést rendező szervezet megküldi a képzés adatait a hírlevél lapzártájáig (az elnökségi ülést követő héten hétfő délutánig) a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.

Szerkesztési és terjedelmi okokból egy képző szervezettől legfeljebb 3 aktuális képzési program adatait jelenítjük meg a hírlevélben.
Ezúton felhívjuk tisztelt tagtársaink, tagszervezeteink figyelmét, hogy éljenek ezzel a lehetőséggel, és várjuk a feltételeknek megfelelő képzési programok adatait.

PMSZ/PMI kapcsolattartás
A szervezeti tagsággal kapcsolatos bármilyen kérdéssel kérjük, keresse Paárné Ádám Éva titkárságvezetőt az alábbi elérhetőségen:
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A Projektmenedzsment Hírlevelet havi rendszerességgel kiadó szervezetek:

Magyar Projektmenedzsment Szövetség - www.pmsz.hu 1145 Budapest, Erzsébet királyné útja 29/B

PMI Budapest, Magyar Tagozat - www.pmi.hu 1117 Budapest, Neumann János u. 1.

<< Vissza a tartalomjegyzékhez


Impresszum 

Felelős szerkesztő: Horváth Kinga
Szerkesztőbizottság: Kővári Zoltán, Kremmer László, Pálvölgyi Lajos, Szalay Imre

A hírlevéllel kapcsolatos észrevételeit, javaslatait, kérdéseit és kéréseit a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre küldheti el.

<< Vissza a tartalomjegyzékhez

Belépés tagoknak

Legyen tájékozott!



catchme refresh

Joomla Extensions powered by Joobi

PMI 500 Club

500 Club Budapest

Registered Education Providers

 

szinergia-logo

Szponzorok

   itshlogo
logo turkiz

unnamed

nea 1

prof logo
dxc logo

Partnerek

ujpmszlogo

 hte670

KPMG Blue logo web

HOA 

 

njszt

CELEBRATING 50 YEARS OF COMMITMENT T0 PROJECT MANAGEMENT

PMI logo50th RGB wTagCelebrating PUR onWhite

Kérjük, ajánlja fel személyi jövedelem adója 1%-át a PMI Budapest-nek!

PM Tudástár

facebook   linkedin   twitter