Amikor egy projekt akadályba ütközik, az egész csapat átvált ’válság üzemmódba’. Vészharangot kongatnak, a munkatársak pánikolnak, az érdekelt felek pedig hozzád, mint a projektvezetőhöz fognak fordulni. Hogy képes legyél kezelni az ilyen kényes helyzeteket, javaslunk pár megoldást, melyek a siker kulcsai is lehetnek ebben az esetben.
A projektvezetők különböző megközelítéseket alkalmaznak különböző helyzetekben annak biztosítására, hogy a csapat tagjai továbbra is elkötelezettek és motiváltak legyenek. Olvasd el az alábbi 5 tippet, hogy a jövőben kezelni tudd az ilyen válsághelyzeteket.

Figyeld a baljós előjeleket!
Ha úgy tűnik, hogy a kihívások a semmiből jelennek meg, még akkor is vannak figyelmeztető előjelek, melyek figyelmen kívül hagyása a projektek megszakításához vezethetnek. Légy tisztában a pletykákkal, kövesd a statisztikai adatokat, mert ez a legbiztosabb módja annak, hogy egy érdekelt fél se aggódjon, és hogy kézben tartsd a projektet. Ha hátat fordítasz akár a legkisebb problémának is, azzal csak hagyod, hogy gyarapodjon, miközben te nem figyelsz rá.

Kommunikálj a csapattal!
Fontos, hogy a projekt vezetője példát mutasson a válság idején és egyértelműen kommunikálja azt az egész csapattal. A nyílt kommunikáció kizárja a félreértéseket és a kétségeket, miközben a munkavállalók tájékoztatást kapnak a naprakész változásokról. Még a legtapasztaltabb szakemberek is képesek negatívvá válni az egyre nehezedő nyomás miatt, de ez csak a projekt vezetőjén múlik. Próbálj pozitív lenni és a célra fókuszálni, ez mindig segít a stressz ellen.

Helyzetjelentés a problémákról
Bár egy krízis idején senki nem szeret még több rossz hírt hallani, légy őszinte a csapatoddal, ez biztosítja feléjük az egyértelmű elvárásaid. Fontos, hogy egy projekt vezetője egy sürgős probléma esetében nem félhet ezt elmondani az érdekelteknek. Magától értetődik, hogy értékelni fogják, ha beavatod őket, mert ez biztosítja őket arról, hogy a projektjükön egy profi csapat dolgozik, akik őszinték és megbízhatóak.

Legyél megoldás-orientált!
A probléma okára és megértésére való összpontosítás sokkal közelebb visz a megoldáshoz, mint az állandó hibáztatás, ami könnyen a projekt leállásához is vezethet. A negatív kommunikáció senkinek sem nyereséges. A projekt vezetőjének keresnie kell a megoldást és pozitívnak kell maradnia, ezzel lelkesíteni és biztosítani tudja a csapatot az akadály elhárításáról.

A megelőzés jobb, mint az orvoslás
Az egyetlen dolog, ami jobb, mint egy gyors és hatékony megoldás, az az, ha nincs probléma. Tökéletes kommunikáció, alapos kutatás és a részletekre való odafigyelés szükséges annak érdekében, hogy kiiktassuk a krízis bármilyen esélyét, mielőtt az bekövetkezne. Természetesen mindig lesznek olyan helyzetek, amelyeket nem lehet előre látni és megoldani, de az ilyen esetekben a projekt vezetőjének ezeket a kihívásokat esélyként kell kezelnie, és biztosítani mindenkit, hogy ez a probléma nem történik meg újra.

A fordítás ezen cikk alapján készült

Belépés tagoknak

Legyen tájékozott!

captcha 

PMI 500 Club

500 Club Budapest

Registered Education Providers

 

szinergia-logo

Partnerek

momart

ujpmszlogo

HOA

   hte670

 

njszt

KPMG Blue logo web

 

Szponzorok

   itshlogo
logo turkiz

unnamed

nea 1


dxc logo

CELEBRATING 50 YEARS OF COMMITMENT T0 PROJECT MANAGEMENT

PMI logo50th RGB wTagCelebrating PUR onWhite

Kövessen minket!

facebook   linkedin   twitter

Kérjük, ajánlja fel személyi jövedelem adója 1%-át a PMI Budapest-nek!

PM Tudástár