PM Hírlevél 2013. január-február

Hírlevelünk tartalmából:  

A hónap témái 

Beszámoló a 2012-es PMI Global Congress-ről 

A PMI vezetői összejövetel legfőbb üzenete a "leadership" fontossága volt. A leadership nehezen fordítható le, hiszen a menedzsmenttől kell elkülöníteni. Az üzenet mondanivalója, hogy a projektmenedzsment szakma ma már - az eszközök, módszerek magabiztos tudásán túl - a vezetői képességekről is szól. Ezt hangsúlyozta a PMI vezérigazgatója beszédeiben (megnyitó, díjátadó, keynote bevezetők, záró), s erre a gondolatra voltak felfűzve a keynote meghívások, de számos előadás is ezt a témát bontotta ki, a legtöbb legalábbis érintette.
A másik érdekes megfigyelés, s talán fontos tétel, hogy a PMI vezető előadók - láthatóan tudatosan - nem a projektmenedzsment kifejezést használták, hanem egy lélegzetvétellel projekt- program- és portfólió-menedzsmentről beszéltek legtöbbször.

Ez a két dolog alapvető változásnak látszik, volt is, ahol már új generációs projektmenedzsmentként fogalmazták meg ezt a változást. Érdemes megbeszélnünk itthon is, hogy tényleg új paradigmák jelentek-e meg, hogy mennyire érzékeljük ezeket a világtendenciákat a mi tagozatunk életében, környezetünkben, projektjeinkben, és hogy mennyire vagyunk nyitottak illetve készek ezekre a változásokra.

Mi mutatja ezeket a trendváltozásokat?
A projektmenedzser munkájának már csak negyedét teszi ki az eszközök, módszerek használata, a másik 25% az üzleti jellegű tevékenységet: a stratégia és a projekt összhangját, szervezetbe illesztését, az innováció elfogadtatását foglalja magába. A maradék 50% az emberekkel való foglalkozás, meggyőzés, motiválás, kommunikáció, tehát az un. "soft skill" használat. Ezt látszanak igazolni olyan információk is, mely szerint Indiában a vezetés a jövőépítés alapképességének tartja a projektmenedzsment tudást, hogy az USA-ban, UK-ban nagy kormányprogramokat alapoznak meg, továbbá hogy egy előrejelzés szerint 10 év alatt tizenötezer PM munkakör keletkezik, Kanadában pedig a nagyvállalati tehetségfejlesztési programokat a PMP curriculumra építik.
Ezek alapján az is látszik, miért kapcsolódik össze a projektmenedzsment a program- és portfólió-menedzsmenttel. Ezek a nagy fejlesztések nem elszigetelten megvalósíthatók, hanem egy irányba mutató, kiegyensúlyozott projekt együtt kezelést kívánnak. Így lehet a projektmenedzsment a támogató funkcióból megkülönböztető, versenyelőnyt adó funkció, kitágítva hatókörét a módszertantól az igazi vezetésig és a portfólió komplexitás átlátásáig.

Ilyen szépnek, ígéretesnek látjuk mi is a jövőnket? És vajon készen állunk rá?

Szalay Imre

A január 23-ai teadélután előadásának anyaga az alábbi linken érhető el:
http://www.pmsz.hu/system/files/Vancouver_PMI_beszamolo.pdf


<< vissza a tartalomjegyzékhez

PMSZ Egyéni és Szervezeti tagság megújítása 

 A PMSZ 2013-ra fizetendő egyéni tagdíja 10 000 Ft. (A nyugdíjasok, és a nappali tagozatos diákok számára a tagdíj 3000 Ft.) 
A tagdíjat kérjük, utalja a PMSZ számlájára, az azonosíthatóság érdekében a megjegyzés rovatban a tag nevének feltüntetésével.

Magyar Projektmenedzsment Szövetség
12010659-00141846-00100007

Amennyiben a tagdíjról számlát kér, azt a számlázási cím és a postacím megadásával jelezze az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen.

2012. szeptember 1-jével a Szponzoráció koncepciója megújult, ennek oka a 2012-től életbe lépő új civil törvény, valamint a támogatóink szempontjából is kezelhetőbb tagsági forma. A korábbi ezüst és arany szponzori kategóriák helyett szervezetünk munkájába az egyéni tagságon kívül szervezeti tagként van lehetőség bekapcsolódni. Szervezeti taggá három kategóriában válhatnak a cégek.

A PMSZ által nyújtott szolgáltatásokról és a tagság típusokról részletesen az alábbi linken tájékozódhat:
http://www.pmsz.hu/pmsz/tagsag-feltetelei.

Mindkét tagsági típus naptári évre szól. Ezért kérjük Önöket, hogy a tagdíjak befizetését 2012. február 20-ig rendezzék.

<< vissza a tartalomjegyzékhez

Ajánlja fel adója 1%-át! 

A PMSZ és a PMI Budapest, Magyarországi Tagozata a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény, valamint az ezt kiegészítő kapcsolódó jogszabályok előírásai szerint 2006. évtől közhasznú szervezetként működik.
A fentiek értelmében lehetőség van arra, hogy mindazon személyek, akik a szövetségünk munkáját támogatni szeretnék, adójuk 1%-át felajánlhassák. Az adó 1% felajánlásokat a szövetség adószámának feltüntetésével tehetik meg.
Ezúttal is köszönetet mondunk mindazoknak, akik korábban már tettek hasonló felajánlást!

PMI rendelkező nyilatkozat letölthető:
http://www.pmi.hu/pmi/kozhasznusagi-jelentesek

PMSZ rendelkező nyilatkozat letölthető:
http://www.pmsz.hu/pmsz/kozhasznusagi-jelentesek

<< vissza a tartalomjegyzékhez


Aktuális rendezvények 

Projektmenedzsment Szakmai teadélután - február 

Időpont: 2013. február 20. szerda, 17:00
Helyszín:
 KPMG székház, 1139 Budapest, Váci út 99.
Téma:
Innováció menedzsment és annak egy új, izgalmas eszköze
Előadók: Dr. Pakucs János, a Magyar Innovációs Szövetség tiszteletbeli elnöke; Bea Szilvia, OTP Hungaro-Projekt Kft. vezető tanácsadó 

 Az innováció mára az egyik kedvenc és mindennapi szavunkká vált. A sokszor hallott megállapítás szerint a legjobb orvosság egy vállalkozás fejlődési pályára állításához. Hogy mit is jelent az innováció, milyen területeken jelenik meg egy cég életében és a projektmenedzsmentben, hogyan fedezhető fel és hogyan fejleszthető? Van-e olyan menedzsment eszköz, mely mindezt összefoglalja és kimutatja?

E kérdésekre is választ keresünk következő Szakmai teadélutánunkon két előadónk Dr. Pakucs János a Magyar Innovációs Szövetség tiszteletbeli elnökének és Bea Szilvia az OTP Hungaro-Projekt Kft. vezető projektmenedzserének közreműködésével.

PMI és PMSZ tagoknak a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

Regisztráció: http://www.pmsz.hu/pmsz/projektmenedzsment-szakmai-teadelutan-jelentkezesi-lap

Mindenkit szeretettel várunk!  

<< vissza a tartalomjegyzékhez

Koreából jöttem: PMSZ Építési Tagozata és az MTÉP 7. Eljárások Infokommunikáció fókuszterülete 

Id őp ont: 2013. február 6., 16:00
Helyszín: Óbuda
-Újlak Beruházásszervező és Fővállalkozó Zrt. földszinti tanácsterme (1033 Budapest, Hévízi út 3/a)
Téma: Koreából jöttem
  
Előadó
: Seul bil Lee (Karen), közgazdász hallgató, Dél-Koreai Köztársaság ösztöndíjasa, ÓBUDA-ÚJLAK Zrt. gyakornoka
 

 További információk, jelentkezés: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát..

<< vissza a tartalomjegyzékhez

Projektmenedzser előadássorozat 23. és 24. előadás - Építéstudományi Egyesület Építéskivitelezési Szakosztály 

Id őp ont: 2013. február 22., 14:30
Helyszín:
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem „K" épület II. em. 11. - 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 3.
Témák:
 
"Budai Skálából ALLEE Újbuda Városközpont" - egy 60 milliárdos nagyberuházás és ingatlanfejlesztés projektmenedzsment típusú lebonyolításának tapasztalatai, tanulságai;
Projektmenedzser kultúra fejlesztése a cégek vezetésében
Előadók
:
Fonda Tamás, igazgató, okl. építészmérnök, építész műszaki ellenőr, a beruházást lebonyolító Tomlin Project Management cég vezetője, társtulajdonosa;
Cserna József, programtervező matematikus, IPMA-A, ügyvezető tulajdonos Exertive Kft., Projektmenedzsment Kiválóság Tábla elnöke, Projektmenedzsment Szövetség elnöke

 További információk, jelentkezés: 0620-492-7018 vagy 0620-241-8543; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát..

<< vissza a tartalomjegyzékhez

IPMA vizsgafordulók 


A kompetencia alapú, projektszakemberek karrier ösvényét kikövező, négyszintű IPMA minősítésekre és a már meglévő minősítések megújítására várjuk az érdeklődők jelentkezését.
2013. márciusi, 74. vizsgafordulók jelentkezési határideje: 2013.03.01.
Szintek: IPMA A, B, C, D.

További információk és jelentkezés: http://hu.certmgt.com/certmgt/

IPMA Advanced Courses March

Időpont: 2013. március 7-9.
Helyszín: Koppenhága, Dánia
Témák
: Effective preparation and start-up of projects; Auditing and health checks of project management; Managing project risk, uncertainty and value in new ways; Coaching and facilitation as a lever for efficiency in projects; Intercultural management competence for project success; Leading projects from a distance; Programme management to innovate effectively; Managing the corporate project portfolios

További információk:
www.ipmacourse.com
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

<< vissza a tartalomjegyzékhez


Visszhang  

PM Pub képes beszámoló 

 

 

 

További képek

<< vissza a tartalomjegyzékhez

 Portfólió-menedzsment a gyakorlatban: PMSZ Építési Tagozata és az MTÉP 7. Eljárások Infokommunikáció fókuszterülete 

A Magyar Projektmenedzsment Szövetség Építési Tagozata és a Magyar Építésügyi Technológia Platform 7-es Fókuszterülete közös szervezésben tartotta évnyitó klub estjét január 9-én. Az Óbuda-Újlak Zrt. tárgyalójában megjelent érdeklődőket Mészáros Gyula előadása vezette be a projektportfólió-menedzsment részleteibe. Elméleti bevezetőjében az előadó utalt a PMI kézikönyvére és teljes körű demo program lefuttatásával világította meg a projektportfólió-menedzsment gyakorlati alkalmazását.

<< vissza a tartalomjegyzékhez

Projektmenedzser előadássorozat 21. és 22. előadás - Építéstudományi Egyesület Építéskivitelezési Szakosztály 

  Az Építéstudományi Egyesület Építéskivitelezési Szakosztálya a PMSZ-Építési Tagozatával együttműködésben 2013-ban is folytatja a sikeres projektmenedzser előadássorozatot. Az évnyitóra és egyben a 21-22. előadásra január 25-én került sor. A 21. előadás az "EU finanszírozású építési projektek vezetése, felelősségi körök vizsgálata" címmel hangzott el Loppert Zoltán előadásában. A 22. előadást Szulyovszky Gábor szemléltette "Építésszervezési kihívások a Corvin sétány fejlesztése során" címmel.

<< vissza a tartalomjegyzékhez

A hatalom és szerepe a projektmenedzsmentben: PM Műhely 

 A Híradás Technikai Egyesület Projektmenedzsment Szakosztálya a 14. és egyben évnyitó PM Műhely összejövetelét január 31-én tartotta. Témája "A hatalom szerepe a projektmenedzsmentben" volt. A témához Prónay Gábor blogjában bevezető értekezést tett közzé az érdeklődők számára. A vitaindító előadást Dr. Török Gábor (ügyvezető, egyetemi docens) tartotta, aki a hatalom több megközelítésből történt definiálását és a projektmenedzsmentben betöltő szerepét elemezte. Előadása aktív vitát generált és észrevételeivel segítette a hozzászólásokat.

<< vissza a tartalomjegyzékhez


Projektmenedzsment világ 

PMBOK® V5 angolul és magyarul 

Januárban megjelent a PMBOK® Guide (A Guide to the Project Management Body of Knowledge) ötödik kiadása. Az új kiadásról és az abban található fontosabb tartalmi változásokról a PM Hírlevél tavaly áprilisi számában már részletesen beszámoltunk.

Hasonlóan sok más PMI szabványhoz, a PMI tagok ezt a könyvet is költségmentesen letölthetik tagsági juttatásként innen:

http://www.pmi.org/PMBOK-Guide-and-Standards/Standards-Library-of-PMI-Global-Standards.aspx
 

Az új kiadás alapján frissítésre kerül az egyes PMI minősítésekhez tartozó vizsgák tartalma is. A PMP® vizsgára készülőknek fontos tudni, hogy 2013. július 31. után már az új kiadásra épülnek a tesztkérdések. (Az átállási időpontok a többi vizsga esetén a következők: CAPM® 2013.07.01; PMI-SP® és PMI-RMP® 2013.08.31.) A vizsgafelkészítéshez használatos további könyvek beszerzésekor is ajánlatos arra figyelni, hogy a PMBOK® Guide melyik kiadására épül.

Mint ahogyan arról a PM Hírlevél előző számaiban beszámoltunk, az új kiadás honosítása januárban megkezdődött. Az Akadémiai Kiadó a PMI Budapest, Magyar Tagozat közreműködésével megjelenteti a magyar változatot. A fordítás ellenőrzésére korábban közzétett felhívás nagyon sikeresnek bizonyult, minden eddiginél több, közel hatvan önkéntes jelentkezett. A PMI Budapest, Magyar Tagozat elnöksége a jelentkezéseket ezúton is nagyon köszöni, mivel azonban ebben a projektben ésszerűen a jelentkezőknek sajnos csak kb. a fele vehet részt, a többi jelentkező számára más önkéntes szakmai közreműködési lehetőséget fog felajánlani.

Az új kiadás magyarra fordítása a korábbi három könyvkiadási munkához hasonlóan főképp virtuális együttműködésben valósul meg. A terjedelmet tekintve úgy tűnik, a PMBOK® Guide mindegyik újabb kiadása kb. 100 oldallal tette súlyosabbá a kötetet. Az eredeti mű harmadik kiadásának négyszáz oldalával szemben (amely a korábbi magyar fordítás alapjául szolgált), most hatszáz oldalról van szó. Az első néhány fejezet alapján kicsit meglepő az a tapasztalat, hogy a 2006-ban megjelent magyar kiadás szövegéhez képest egészen új szöveggel van dolgunk. Még azokon a helyeken is, ahol a címszavak egyébként azonosak, az alattuk található kifejtés szövege teljesen új. Bár a tartalomjegyzéket lapozva az alapvető struktúrában viszonylag kevés változás látható, mégis új könyvről van szó, amely a szakma elmúlt időszakban tapasztalt fejlődését kívánja tükrözi.

Sokan várják már a Projektmenedzsment útmutató újabb kiadását (már csak azért is, mert a keresett régi kiadás már jó ideje nem kapható). Reméljük, hogy már csak nyárig kell várniuk...

Pálvölgyi Lajos

<< vissza a tartalomjegyzékhez

Projektmenedzsment kilátások 2013-ra 

Az ismert projektmenedzsment képzéssel foglalkozó cég hatodszor bocsátotta közre január elején, hogy véleménye, előrejelzése szerint mi várható szakmánk fejlődésében, milyen irányok, tendenciák rajzolódnak. Most már több éve Hírlevelünkben is idézzük ezt a 10 pontot, sőt a PM teadélutánokon is élénk viták alakultak ki, mikor a jóslatokat felidézve arról beszélgettünk, hogy mennyiben érvényesek ezek a kilátások hazánkban.
Ezért most sem mulasztjuk el az előretekintés közlését az év első hírlevelében. Íme az idei kilátások az ESI előrejelzése alapján - szabad fordításban -, és várjuk mindez milyen visszhangra talál itthon.
Az biztos változás, hogy a projektmenedzsment fogalma kiterjedt, most már többségében projekt-, program- és portfoliómenedzsmentről kell beszélnünk.

1. Az igény továbbra is erős a projektekben az igazi vezetőkre, de a képzések túlnyomórészt a projektmenedzsment technikai tudásra fókuszálnak. A szervezetek nehezebben költenek a "soft skill" képzésekre, kevéssé választják a projektvezetők számára a kommunikációs, változásmenedzsment, tárgyalástechnikai, vevői kapcsolatépítési tréningeket.

2. Az agilis implementációk kudarcának okait tévesen értelmezik a szervezetek. Az agilis módszertan által ígért előnyök, a kisebb költség, magasabb minőség, gyorsabb piacra érkezés sokszor elmarad, mert a szervezet nem érett még az agilis működés befogadására. A kiképzettek is a módszertan elméletét, ideális megvalósítását tanulják meg, és kevésbé felkészültek a gyakorlatban való alkalmazásra, illetve a kulturális akadályok leküzdésére, a szervezeti kultúra megváltoztatására.

3. A projektmenedzsment ismeretek nem csak a projektmenedzserek számára szükségesek. A projektmenedzserség sokáig csupán egy szerep volt, nem egy megkülönböztetett funkció. Az utolsó 20 évben alakult ki a projektmenedzser mint elkülönült és elismert funkció, lehetséges karrier út, ami saját szakmai módszertanokkal, ismeretekkel, minősítési rendszerrel rendelkezik. A projektmenedzsment további terjedése folytatódik, a jól működő szervezetek nem nélkülözhetik a projektmenedzseri készségeket a nem ilyen beosztásban dolgozók esetén sem. Hiszen a HR, az értékesítési vagy a jogi részlegben is vannak olyan feladatok, amelyek ellátásához ezek az ismeretek szükségesek. A feladatot akkor is el kell látni, meg kell oldani, ha főállású, dedikált projektmenedzsert nem tud a szervezet a feladatra biztosítani.

4. A gigaprojektek vezetése olyan speciális kihívásokat hoz, melyeken nehéz úrrá lenni. A méret, a nagy projektek esetén biztos, hogy számít. A sok milliárdos projektek nem csak önmagukban futnak, hanem a komplex vállalati működésben, sokszor racionalizálással, átalakításokkal párhuzamosan. A nagy mérnöki beruházások, útépítések stb. több száz, vagy akár több ezer embert mozgatnak, ugyanakkor magas technológiai szintet elvárva, követelve. Nehezíti az ilyen összetettségű projektek kezelését, hogy a szervezetek nem rendelkeznek elég belső erőforrással, tudással a bevont szállítók, szakértők sikeres menedzseléséhez. Tehát a partnerek tervezik, szervezik saját munkájukat, végzik a fejlesztéseket és azok ellenőrzését. Ezt a kiszolgáltatottságot csökkentendő több szervezet is hangsúlyt helyez 2013-ban a belső tudások fel-/visszaépítésére.

5. A projektirodák fókusza az értékteremtés és az innováció a projektekkel. Elmúltak azok az idők, amikor a projektirodák elismeréséhez (módszertani támogatás adása a projektvezetőknek) és a felső vezetés számára projekt státuszokat, értékeléseket, összehasonlításokat készítettek. A projektirodák újragondolása kapcsán egyre több szervezetben keresik azokat a területeket, ahol a projektiroda aktívabban és nagyobb hozzáadott értékkel kapcsolódik be a vállalati folyamatokba. Azok a projekt irodavezetők, akik megértik ezt a szerepváltozást, nemcsak a projektek teljesítésére, módszertanára, adminisztrálására figyelnek, hanem a projektek üzleti eredményességének mérését is végzik, s az ehhez szükséges metrikák kialakításában is szerepet játszanak.

6. Az Egyesült Államok kormányzata az erősödő kritikákra reagálva átalakítja a projektmenedzserekre vonatkozó minősítési rendszerét. A nagy állami informatikai projektek elnyerésének, támogatásának feltétele a minősített projektvezető megléte, alkalmazása. Azonban az alkalmazott minősítési rendszer feltételeit a különböző intézmények, szervezetek csak iránymutatásként értelmezik. Sőt például az erre hívatott közbeszerzési szervezet a meghatározott képzési óránál kevesebbet teljesített projektvezetőt is minősítettnek ismer el.

7. A beszállítók kezelésének képessége lesz a legfontosabb a projektmenedzsment tudások közül. Mivel a nagy projektek külső erőforrás használatára épülnek, ezért a legtöbb szervezetben sok a beszállítóval kapcsolatos panasz, a terjedelem körüli viták, a gyengébb minőség, a csúszó határidő körüli problémák és az elszaladó projektköltségek. A racionalizálások miatt a külső erőforrás felhasználása egyre növekszik, így ezek a problémák is egyre élesebbek. Az okok közül a legfontosabb az egyértelmű elvárások rögzítésének elmaradása. A legtöbb vitát a nem egyértelmű, nem világos, nem teljes követelményspecifikáció okozza, hiszen ezek megkövetelése éppen annak bizonytalansága miatt nem lehetséges. A másik alaphiba a nem megfelelő szerződéstípus választása, míg a harmadik fő ok a nem megfelelő tudású belső erők delegálása a projektbe. Az külső erőforrás használatának problémáit jól megértő szervezetek a megfelelő tudású erőforrásokat biztosítják a projektek definiálásához, a partnerek menedzseléséhez, és 2013-ban egyre többen ismerik fel, s lépnek a megoldás irányába ezen a területen.

8. A nem megfelelő projektteljesítések miatt felgyorsulnak a változások a projektirodáknál. Egy ESI felmérés szerint a projektirodák átlagos életciklusa négy év. Ez az időtartam csökkenhet, ha a projektek nem hozzák a vezetés, illetve az érintettek által elvárt eredményeket. A projektirodák létrehozásának legfontosabb célja a projektek teljesítményének növelése. Akkor is ez az elvárás, ha egyes szervezetekben nem biztosítják a szükséges erőforrásokat, nem adják meg a kellő felhatalmazást. Ugyanakkor a projektek gyengébb teljesítésének számos oka van: nem megfelelő képzés, az általános módszertanok nem adekvát adaptálása, irreális elvárások, a szervezet áteresztő képességét meghaladó számú projekt indítása stb. Csak a projektirodát kárhoztatni az eredmények elmaradásáért a könnyebbik út, nem a problémák megoldása. De a projektiroda van frontvonalban, és amennyiben a szponzorok elégedetlenek a projektekkel, a projektiroda átalakítása, esetleg megszüntetése, vezetőjének cseréje következik.

9. A portfólió-menedzsment szerepe növekszik
A portfólió-menedzsment több mint a prioritások beállítása. Ez egy igen összetett tevékenység a versenyképes stratégia kialakításában, ahol a felső vezetés meghatározza azokat a programokat, projekteket, amelyek a vízióikat, elgondolásaikat megvalósítják. Számtalan szervezet példája igazolja, az IT és folyamat megújításba való beruházás nagyban hozzájárul a teljes üzleti projektportfólió kezelésének javításához és eredményességéhez. A portfólió hierarchia kialakítása (részleg, üzletág, régiós és vállalati szinten), ezek összehangolása a lokális optimumokon túl, a teljes cég eredményességének szem előtt tartása speciális portfólió-menedzsmenti tudást, képességeket, gyakorlatot kíván meg, ugyanakkor nem nélkülözhetők a politikai és diplomáciai képességek sem. Vajon a PMI tervezi-e egy speciálisan a portfólió-menedzseri minősítés kidolgozását?

10. A szervezetek beépítik módszertanukba az agilis projektmenedzsment megközelítést a piacra jutás gyorsítását megcélozva, de hogy ezt a célt sikerül-e elérni, kérdéses. Az agilis projektmenedzsment, ha jól képzett szakemberek, megfelelően választott és felépített projektekben és befogadó szervezeti kultúrában használják, akkor a hatékonyságjavulás számos módon jelentkezhet. Azonban az agilis módszertan elsődleges és jellemző előnye a változó prioritásokhoz való alkalmazkodás, és nem a mindenek előtt elvárt gyors piacra érkezés. Az elvárások és a realitások közelítése, összhangba hozása fontos az agilis módszer elfogadásában és helyes értékelésében.

Szalay Imre

<< vissza a tartalomjegyzékhez

Beszámoló a PMI Singapore Chapter-ről  

Az elmúlt egy évet 2012 nyaráig Szingapúrban töltöttem, ahol SPMI tag lettem és rendszeresen jártam a tagozat rendezvényeire. Az alábbi rövid beszámoló a tagozat munkáját és rendezvényeit mutatja be.
 
A legfontosabb tapasztalat, hogy a tagozat jelenleg 1720 chapter taggal egy regionális központot alakított ki. Gazdasági szempontból is egy hub Szingapúr, sok üzlet regionális székhelye, innen kiszolgálva/irányítva a környező országokat (Indonézia, Malajzia, Fülöp-szigetek, Thaiföld stb.) Ebből adódóan nagy az SPMI kapcsolati hálója is, rendezvényeik tudatosan regionális rendezvények, valamint kommunikációjukra is ez jellemző. Az SPMI vezetők jól ismerik a környező országok PMI chaptereit, azok vezetőit és rendezvényeit.
Véleményem szerint itthon is meg van az adottságunk hozzá, hogy regionális központot hozzunk létre.

A tagozat rendezvényei
Kéthetente váltakozva kerül megrendezésre egy case-study workshop, illetve egy előadás. A workshop csapatmunkára épül, 5-5 fős kis csapatok dolgoznak fel helyben egy projektmenedzsment vagy vezetői, soft skill témában HBR (Harvard-os) vagy pedig saját PMI case study-t. A workshop-ot egy alkalmas facilitátor vezeti, így színvonalas vita alakul ki, melynek végén a csapatok röviden összefoglalják tapasztalataikat. Az előadások általában 100 fős közönség előtt zajlanak. Az általam meglátogatott események köztött volt Stress Management Training - játékos, gyakorlati, de Agile és Change Management vagy Stakeholder management témát feldolgozó eőadás is. Ezek kevésbé interaktívak, viszont gyakorlati tanácsokat, tapasztalatokat osztanak meg. Sok a "nem szokványos" szakmából jövő előadó: pszichológus, befektetési bankár, nevetésterapeuta, stresszkezelési tanácsadó, stb. Évente kerül megrendezésre a Symposium, amelynek még a neve is regionális: PMI Singapore Regional Symposium. A rendezvényen való részvétel 15 PDU-t ér. Az esemény - mint minden más SPMI rendezvény - teljesen angol nyelvű, több "track"-ből áll. A PMI vezető Mark Langley is az előadott már itt. (Ide itthonról is szívesen látnak tapasztalt előadót.)
Év projektmenedzsere pályázatot a chapter nem hirdet, de szerveznek egy ehhez hasonló "case study versenyt", ami a jelentkezők saját projektjeit dolgozza fel szakmai szempontból. Ezek a PMI adatbázisába is bekerülnek.
Minden rendezvény fizetős és regisztrációhoz kötött - bár csak (ott) jelképes, kb 3000 Ft-os költséget jelent. Ennek fejében 45 perccel a kezdés előtt lehet érkezni egy egyszerű svédasztalos büfére. Ez nagyszerű networking lehetőség is egyben.

Évente egyszer SPMI díszvacsorára is sor kerül. Az étkezés igen fontos a kapcsolatépítésben Ázsiában (is). Egyfajta játékos ünneplés, köszöntőbeszéddel a chapter vezetőjétől, az aktívabb tagok pedig ajándékokat kapnak. Végül tombola és játékos projekt-kérdés-felelek verseny zárja az estét.

A további információkkal szolgáló tagozati honlapon kívül a szingapúri PMI chapterrel vagy üzleti kultúrával kapcsolatban felmerülő kérdésekben én is szívesen állok rendelkezésre alábbi email-es elérhetőségemen.

Darabos Andrea, PMP
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

<< vissza a tartalomjegyzékhez

A Projektmenedzsment hazai helyzete felmérés 2013 

A 2013. április 4-én csütörtökön megrendezésre kerülő 16. "Projektmenedzsment a gazdaságban" Fórum Szervező Bizottsága úgy döntött, hogy idén is felmérést készít a hazai projektmenedzsment szakma képviselői körében. Célunk, hogy a gyakorló projektmenedzserek és projekt szponzorok, közöttük az Ön véleménye alapján képet kapjunk a vállalati működésfejlesztési projektek gyakorlatáról, a 2013-as üzleti kilátások szakértői megítéléséről.

Kérjük, hogy az http://mfor.hu/forms/pm-kerdoiv-2013.html oldalon elérhető kérdőívet legkésőbb 2013. február 15-ig szíveskedjen kitölteni.

Kérjük továbbá, hogy kollégáit, a szakmában dolgozó ismerőseit is tájékoztassa a kérdőív kitöltés lehetőségéről, mert a válaszadók száma jelentősen meghatározza a felmérés eredményeinek értékét és megbízhatóságát. A válaszolók anonimitását biztosítja, hogy a kapott adatok, információk csak összesített formában, statisztikailag feldolgozva kerülnek nyilvánosságra.

A felmérés eredményeit a 2013. április 4-én megrendezésre kerülő 16. PM Fórumot lezáró kerekasztal beszélgetés keretében mutatjuk be és vitatjuk meg. A felmérés összefoglalóját közre adjuk a HTE (www.hte.hu), a PMI Budapest, Magyar Tagozat (www.pmi.hu) és a PMSZ (www.pmsz.hu) portálokon is.
A felmérésben való közreműködését a Fórum Szervező Bizottsága nevében előre is köszönjük!

 Dr. Prónay Gábor, (a Fórum SZB elnöke, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.) 
Dr. Török L. Gábor
(szociológus, a felmérés módszertani vezetőjeEz az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.)  

<< vissza a tartalomjegyzékhez

Az etikus döntéshozatal keretrendszere 

A PMI az elmúlt időszakban sikeresen dolgozott azon, hogy megemelje a szervezeten belül az Etikai és Szakértői Magatartási Kódex (Code of Ethics) ismertségi szintjét, és továbbra is folytatja ezt a tevékenységet. Ezért a PMI Etikai Tanácsadói Csoport (Ethics Member Advisory Group, aka. Ethics MAG) kidolgozott egy Etikus Döntéshozatali Keretrendszert, az Etikai Kódex kiegészítéseként, hogy a gyakorlatban is alkalmazható segédeszközzel tudjon számunkra szolgálni etikai döntések esetén. Nem egy előíró, kötelező jellegű standard készült el, hanem egy javasolt módszertant tartalmazó iránymutató. Etikai szempontból problémás esetekkel szembesülve tudunk majd az ebben leírtakra támaszkodni. A keretrendszer épít a már meglévő etikai ismereti szintre és erősíti a PMI tagok döntéshozatali képességeit, felelősségtudatát.
A PMI Etikai Tanácsadói Csoportja (PMI Ethics MAG) a PMI önkénteseinek egy csoportja, amelynek célja az etikai kódex bevezetésének elősegítése, alkalmazási elvek kidolgozása, fenntartása és kommunikációja az érdekeltek felé.
A keretrendszer részletes leírása itt található (angol nyelvű eredeti): http://www.pmi.org/About-Us/Ethics/Ethics-Resources.aspx
A Bartalis Krisztina által készített magyar fordítás letölthető: http://www.pmi.hu/pmi/letoltheto-szakmai-cikkek.

<< vissza a tartalomjegyzékhez

Az építési termékek európai szabályozásának változása - szakmai fórum 

A fórumon résztvevők előadásokat hallhatnak a 89/106/EGK tanácsi irányelv és a 305/2011/EU rendelet lényeges különbségeiről, a hazai építési termékekre vonatkozó szabályok és alkalmazásuk felülvizsgálatáról, a rendelet és a hazai szabályozás közötti összhang megteremtésével kapcsolatos feladatokról, a szükséges szabályozási területekről, továbbá, hogy milyen változások várhatók az EU-rendelettel szabályozott és nem szabályozott építési termékek forgalmazásában, valamint a tervező, a gyártó és a kivitelező feladataiban.

Jelentkezési lap és program letölthető:
http://www.pmsz.hu/pmi/rendezvenyek/az-epitesi-termekek-europai-szabalyozasanak-valtozasa-szakmai-forum
További információ az MSZT Szabványosítási Titkárságán; 06-1-456-6840, email címén: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. és az MSZT honlapján www.mszt.hu található.

<< vissza a tartalomjegyzékhez


Aktuális képzési programok  

Aktuális képzéseinkről bővebben:

http://www.pmi.hu/pmsz/kepzesek

http://www.pmsz.hu/pmsz/kepzesek

<< vissza a tartalomjegyzékhez


Szponzorok 

<< vissza a tartalomjegyzékhez


A képzési programok megjelentetésének feltételei 

Hírlevelünkben a PMSZ és PMI tagozat elnökségei 2005. január 12-i döntésének megfelelően minden projektmenedzsment témájú képzési programról hírt adunk, amely megfelel a következő feltételeknek:

  • a képzésnek konkrét, meghirdetett időpontja van,
  • a képzésre a rendező szervezet a PMSZ és a PMI tagozat tagsága számára legalább 10%-os díjkedvezményt nyújt,
  • a képzést rendező szervezet megküldi a képzés adatait a hírlevél lapzártájáig (az elnökségi ülést követő héten hétfő délutánig) a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre.

Szerkesztési és terjedelmi okokból egy képző szervezettől legfeljebb 3 aktuális képzési program adatait jelenítjük meg a hírlevélben.
Ezúton felhívjuk tisztelt tagtársaink, tagszervezeteink figyelmét, hogy éljenek ezzel a lehetőséggel, és várjuk a feltételeknek megfelelő képzési programok adatait.

PMSZ/PMI kapcsolattartás
A szervezeti tagsággal kapcsolatos bármilyen kérdéssel kérjük, keresse Ódorné Kovács Ildikó titkárságvezetőt az alábbi elérhetőségeken:
Telefon: 06 30 723 1788
E-mail : Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A Projektmenedzsment Hírlevelet havi rendszerességgel kiadó szervezetek:

  • Magyar Projektmenedzsment Szövetség - www.pmsz.hu 1145 Budapest, Erzsébet királyné útja 29/B
  • PMI Budapest, Magyar Tagozat - www.pmi.hu 1117 Budapest, Neumann János u. 1.

<< vissza a tartalomjegyzékhez


A Projektmenedzsment Hírlevél szerkesztőbizottsága 
Felelős szerkesztő: Vereczkei Brigitta, PMP
Szerkesztőbizottság: Kővári Zoltán, Rusz Ágnes
A Visszhang tartalmáért köszönet illeti: Csényi Sándort

A hírlevéllel kapcsolatos észrevételeit, javaslatait, kérdéseit és kéréseit a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. vagy a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre küldheti el.

Belépés tagoknak

Legyen tájékozott!



catchme refresh

Joomla Extensions powered by Joobi

PMI 500 Club

500 Club Budapest

Registered Education Providers

 

szinergia-logo

Szponzorok

   itshlogo
logo turkiz

unnamed

nea 1

prof logo
dxc logo

Partnerek

ujpmszlogo

 hte670

KPMG Blue logo web

HOA 

 

njszt

CELEBRATING 50 YEARS OF COMMITMENT T0 PROJECT MANAGEMENT

PMI logo50th RGB wTagCelebrating PUR onWhite

Kérjük, ajánlja fel személyi jövedelem adója 1%-át a PMI Budapest-nek!

PM Tudástár

facebook   linkedin   twitter